FACET

Van Leisure Leefstijlen naar Leefstijlvinder.nl

We horen het vaak: “mijn recreatiebedrijf richt zich op senioren” of “wij zijn er voor gezinnen met kinderen”. Steevast antwoorden wij hierop: “mooi, maar dat zegt nog helemaal niets over hoe deze mensen dan willen recreëren”. En dat is waar het juist om gaat, recreëren is honderd procent vrijetijdsbesteding. De recreant wil zich vermaken, de batterij opladen en genieten. Het ultieme vakantiegevoel is echter voor iedereen anders. Wat voor de één een absolute ‘must’ is, is voor de andere juist een absolute afknapper.

 

Om antwoord te geven op de subjectieve motivaties van recreanten hebben SAMR en RECRON het doelgroep-segmentatiemodel ‘Leisure leefstijlen’, op basis van het BSR-model ontwikkeld. FACET Ruimtedenkers in Recreatie heeft in 2013, als partner van RECRON, ‘Leisure leefstijlen’ omarmd. Als geen ander begrijpen wij dat ieder individu uniek is. En dat iedereen verschillende waarde hecht aan beleving en aan zijn/haar omgeving. Maar de markt verandert ook…

 

In samenwerking met acht provincies heeft SAMR Marktvinders in 2018 de ‘Leisure Leefstijlen’ geüpdatet en heeft het model een nieuwe naam gekregen: De Leefstijlvinder. Ook FACET is wederom gecertificeerd partner. Tijdens de update zijn zeven leefstijlen gevonden die een verklaarbare verschuiving laten zien met die van 2013. Op de website www.leefstijlvinder.nl zijn de zeven nieuwe leefstijlen te vinden. Ook vindt u hier uitgebreide informatie over deze leefstijlen, maar ook over de achterliggende data en postcode-analyses. De informatie is allemaal vrij toegankelijk.

 

Ga eens op zoek naar de verschillen en kijk dan vooral welke leefstijl het best bij u past. Maar doe ook de zelftest om te zien welke leefstijl u als ondernemer hebt. We zijn benieuwd naar uw ervaringen, vertel ons wat u ervan vindt en hoe u hiermee uw bedrijf sterker kunt positioneren!

Door: Johan Drenth
DELEN: Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone